Saturday 28 November 2015

Forever not ready

hai
assalamualaikum
yup forever not ready
thats me

pernah tak rasa..rasa macam aduhhhh tak ready la
yup this is about my new sem
aku tak tahu kenapa aku tak ready nak masuk sem baru
means sem last..which is sem 6

aku rasa gentar
bukan senang belajar nie
macam macam situasi kau behadapn
antaranya situasi belajar
duit
masa
and kawan
yup!
kawan

nak nak lagi sekarang betige
aku bukan apa
aku tak tahulah maybe just aku
aku tahu sekarang situasi berbeza\
smue kawan kawan aku ade pakwe ..dieorang ada comitment dekat partner dieorg
aku?
xde sape pon
aku dekat pD tu just ade diorg je
and kalau dieorg dengan pakwe masing masing
means aku nie
hmm
susahlah nak explain situasi aku sekarang nie
i mean
no one would understand
lagi satu dlu kiteorg kumpulan yang besar dulu...sekarang
hmmm

makin lama makin kecik group kiteorg
nak nak lagi betige
aku dah penah rase dlu mcmana betige
mesti salah sorg akan trpinggir
nak nak lagi aku xde sape..aku xde pakwe..apetah lagi nak satu group pakwe sesama
aku mcm dapat agak ape yang akan jadi
aku dapat rasa aku akan...................tak mampu lah nak cakap
sekarang nie pon aku entahlah..xpela
dah bahagian masing masing
ade orang dapat situasi lagi teruk daripada nie..tapi masih mampu berdiri gagah melangkah mengharungi semue
aku kagum dengan keazaman die..kekuatan sedangkan aku tahu dalaman die lemah
tapi ada satu semangat yang die still lagi gagah berdiri

bukan semua sifat die buruk
iyea die kuat mengumpat
suke bash orang
tapi itu kelemahan die
jangan lupe..die ada jugak bantu kite...die bantu dalam subjek bi...die suke buat lawak,,die tak kedekut
die suke bekongsi ilmu..even die tak paham die cube bantu kite dlu
die ajar kite make up..die buat lawak,die suke bagi nasihat..
aku ingat lagi..sebenci benci kite kat die dlu..kite menangis time die sakit and kene balik perak
see...die bukan calang2 orang
semue orang ade sifat yang tersendiri
tapi takkanlah sampai xnampak kebaikkan apa yang die dah buat...die sayang olin..aku boleh nampak...
she would do anything for her,,,
aku tak rasa pon die jaga sebab saudara
tapi sebab kau orang first yang dikenal dan serasi
hati sape yang tak luluh
aku faham keluhan die
aku boleh rasa tapi entahlah..sabarlah ujian buat kau..bende nie pun mengajar kau..kau mampu..Allah tahu kau mampu..kau baik kuat solat
deep down in your heart you just like anybody else..tak pelah..jadikan lah pengajaran...
aku tahu kau kuat saa....

nasib kite semua nie belum tahu lagi...even satu hari 24 jam pon mcm2 boleh jadikan
itulah yang aku fkir sekarang
sanah dgn olin ada pakwe yang satu team..dan dah tentu2 nnnti rapat..
at the end
you got to be prepared
takpelah
nasib masing masing
bawak diri baik2..
tak lama je lagi....
assalam.

No comments:

Post a Comment